ITAAAALIEN!

Hallå!
Idag är det lördag och jag är hemkommen från jobbet för en stund sen. Det regnar ute och jag har inte jättemycket för mig så nu ska jag lägga upp bilderna från Italien tänkte jag, är ju snart en hel månad sen jag var där?!

Från Emmas fönster

Pannkaksfrukost i brecsia andra dagen innan vi åkte till Lignano. Godaste jordgubben!

Lite plugg på tåget mot Venedig.

Venedig

I väntan på bussen i latisana
framme i mitt Lignano, bussen stannade typ precis utanför campingen så kände igen mig direkt så att hitta hotellet var inte supersvårt med tanke på att mitt lokalsinne är grymt bra....
campingen

Precis nyanlända på hotellet som låg sjukt bra till! 3 min still stranden plus att det låg mitt på gågatan i stan!

Första kvällen i Lignano vare pizza som gällde.
På kvällen åt vi glass, köpte med oss dricka och hängde på stranden.

Frukost på hotellet

Andra dagen lånade vi cyklar från hotellet och cyklade runt lite, åkte längst stranden, förbi lägenheten där jag brukade bo när jag var mindre med familjen, vid hamnen och kollade båtar och lite på stan.

Efter att vi cyklas runt lite på morgonen och förmiddagen så köpte vi med oss lite gott och hängde på stranden

På kvällen drog vi ut på stan och åt glass och drack gott!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, Emmas bränna ;)
sista dagen i Lignano, vi hade tänkt hänga på stranden hela förmiddagen men blev bortkörda från solstolarna eftersom att vi inte hade betalat så istället drog vi till lägenheterna där jag bodde när jag var mindre för att se om tanten vi hyrde av var hemma, det va hon och hon kände igen mig och tyckte det var jättekul att jag kom och hälsade på! Hon skulle iväg med sina vänninor men bjöd oss på kaffe senare på dagen men eftersom att vi skulle tillbaka till Brescia samma dag blev det inget med det men kul att se henne iallafall.

Hahahah, när vi skulle hem så stod vi ju tydligen på fel hållplats så fick vänta jävligt länge på bussen innan vi fattade att vi var tvungna att fortsätta längre på samma gata för att komma med bussen.
Något som mitt gull inte tyckte var jättekul eftersom att hon mådde illa efter allt för mycket nutella
vi kom iallafall fram till Brescia Och på kvällen käkade vi nått Asgott som jag inte kommer ihåg vad det hette.

Fin kyrka påvägen hem
söndagen var min sista dag i Italien och då hängde vi i en fin park dör det fanns sköldpaddor.

Det var det, hade det så jäääävla bäst hos min pigla! Bjuder på den här sista bilden också